Blog > Komentarze do wpisu

Opel Antara

Smukłe nadwozie tego wyjątkowego Opla terenowego skrywa wiele sprytnych rozwiązań.Zintegrowane ze sobą systemy sterujące układem jezdnym umożliwiają na wręcz apteczną kontrolę nad pojazdem w dowolnych warunkach spotykanych na drodze.

Antara została zaopatrzona w elektronicznie sterowany układ napędowy na przednią i tylną x 4 k

Ten Opel terenowy jest w podstawie wyposażany w tryb ułatwiający jazdę po dużych pochyłościach. System DCS ma za funkcję utrzymanie stałej uprzednio ustawionej szybkości poprzez PEDAŁ przyspieszenia podczas manewrów po pochyłościach.

Opel Antara dodatkowo ma innowacyjne elektroniczne systemy kontroli wspomagające kierującego w zwiększeniu bezpieczeństwa aktywnego. Układ ABS został poszerzony o następujące opcje:

- System CBC ,czyli kontrola hamowania na łuku, co pozwala zwiększyć stabilność jezdną podczas zwalniania na zakręcie poprzez redukcję siły hamowania wewnętrznych kól.

- System HBA, czyli hydrauliczne wspomaganie hamowania awaryjnego , które ma za zadanie automatycznie i stopniowo zwiększać siłę hamowania w stosunku do wartości maksymalnej w chwili gdy kierowca gwałtownie naciśnie pedał hamulca.

- System ESP, czyli Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, który obejmuje także układy kontroli trakcji TC oraz WSPOMAGANIA jazdy po pochyłościach DCS.

-System SAFETEC, czyli system bezpieczeństwa, jest to układ połączonych i współpracujących ze sobą wzajemnie elementów bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Najważniejszą z nich jest zaopatrzenie Antary w sztywną klatkę kabiny pasażerskiej.W przypadku zderzenia to jej deformacja będzie możliwie ograniczona, a wewnętrzna część kabiny niezbędna do przeżycia zostanie zachowana.Stylizacja wnętrza oddaje przyjemne wrażenia z jazdy wszechstronnym SUV-em jak i luksusowym samochodem. Komfortowe fotele i wysokiej jakości materiały wykończeniowe z dokładnie ukształtowanymi powierzchniami, wygodny PODŁOKIETNIK przedni, chromowane klamki wewnętrzne i podświetlane LUSTERKO wewnętrzne.

Fotele sprawdzają się znakomicie na trudnym terenie jak i na autostradzie ,gwarantując doskonały komfort. TYLNA kanapa po całkowitym złożeniu, pozostawia dużo przestrzeni na bagaż. Obszar na nogi i nad głową również jest zaskakująco duży . W każdym Oplu Antarze standardem jest komfortowe i trwałe wykończenie z najwyższej jakości materiałów.

Skrzynie biegów i SILNIKI Opla Antara zostały skonstruowane specjalnie do specyfiki i dużej potencji układu napędowego napędzjącego wszystkie koła. Skrzynia manualna ma charakter sportowy, a AUTOMATYCZNA wspaniale zsynchronizowana.

Silniki Antary gwarantują ciągle wysoki moment obrotowy, zachowując nieduży poziom spalania oraz niską emisję szkodliwych SPALIN do atmosfery. Wszystkie parametry spełniają wymogi normy Euro 4. Największy jest SILNIK benzynowy o pojemnosci 3.2 V6 o mocy 167 kW/227 KM, nastpnie benzynowy o pojemnosci 2.4 103 kW/140 KM, oraz turbodiesl 2.0 CDTI 110 kW/150 KM, i słabszy silnik diesla 93 kW/127 KM. Silniki turbodiesla posiadają standardowo bezobsługowy filtr cząstek stałych który redukuje emisję szkodliwych związków aż o około 90%

Skrzynie biegów

w wersjach silnikowych 2.4 ECOTEC oraz diesle 2.0 CDTI ECOTEC są podstawowo wyposażane w 5 biegową manualną skrzynię BIEGÓW. Opel Antara z silnikiem 3.2 V6 ECOTEC dostępna jest z 5 biegowa przekładnią automatyczną z funkcją ActiveSelect i , a w modelu silnika 2.0 CDTI ECOTEC 110 kW/150 KM skrzynia automatyczna jest możliwa jako wyposażenie dodatkowe.

piątek, 11 marca 2011, olopel

Polecane wpisy